Obrim els ulls

Coses meves… o no.

Marbres AGUSTI: Experiència i Professionalitat

Al 1968 Agustí González Arranz va iniciar un nou projecte a Figueres.
Una empresa familiar de marbres que prenia el seu nom es va fer realitat
gràcies a l’experiència acumulada dins del sector i a un terreny
familiar on es va alçar el local de treball, lloc on, encara avui, està
ubicat (al carrer Avinyonet, 90, de Figueres). Les seves passes les han
seguit els seus dos fills, Agustí i Pilar, que treballen dia a dia per
oferir un servei de qualitat al client i per mantenir-se, des de fa 36
anys, a primera línia d’actuació dins del panorama comarcal.

Són més de 20 treballadors, que compten amb les últimes tecnologies en
maquinària especialitzada, els que es comprometen a oferir els millors
serveis pel que fa a l’elaboració i la instal·lació a mida de marbres,
granits, pedres o silestones. Façanes, paviments, interiors, escales,
xemeneies, làpides, banys i cuines són algunes de les seves
especialitats, sempre fetes a mida i personalitzades al gust del client.

Podeu visitar la seva exposició, amb més de 150 tipus de materials
disponibles, per escollir el que més s’avingui a les vostres
necessitats, comptant, com no, amb un assessorament excepcional i amb la
seguretat que es respectaran els terminis previstos.

Paral·lelament, des de 1976, Maria Teresa Argelés, esposa d’Agustí
González, s’encarrega d’una botiga de flors i lapidària situada al
passeig del cementiri, 3, especialitzada en composicions funeràries i en
tot tipus de flors per a cementiris.

Nosaltres hem parlat amb Agustí González fill sobre la seva visió
particular de l’empresa i ens ha dit això:
Me’n pots fer
cinc cèntims dels inicis de Marbres Agustí?
Mira, el meu
pare treballava de comercial en una multinacional de marbres i cobria
tota la zona de Girona, però va arribar un moment, ara fa 36 anys, que
va veure que es podia posar a treballar pel seu compte i es va establir
a Figueres, més que res perquè passava molt temps fora de casa i volia
compartir més estones amb la seva dona i els seus fills. Així va
començar Marbres Agustí, unint l’experiència del meu pare com a
comercial i un terreny que era propietat del meu avi, on es va alçar
l’empresa, que al principi estava formada per quatre parets i una
teulada, no et pensis…

Actualment qui està al front de l’empresa?
El meu pare,
però la meva germana i jo estem al seu costat; en realitat portem el
negoci tots tres, juntament amb la meva dona i el meu cunyat. A més a
més, la meva mare s’encarrega d’una botiga de flors i lapidària.

La vostra és una empresa familiar. Això ha fet que, d’alguna manera, et
veiessis “obligat” a treballar-hi?
No. Simplement, quan
jo vaig néixer l’empresa ja estava fundada, he tingut l’oportunitat
d’entrar en aquest món i, no sé per què, m’ha agradat; suposo que és
perquè l’he viscut des de petit.

Quina és la part de la teva feina que més satisfacció t’aporta?
De
fet, en aquesta feina gaudeixo en molts aspectes. Si les coses van
succeint com penso i, finalment, surten bé és molt reconfortant, tot i
que també és cert que hi ha moments que funcionen millor que altres.

Què és el que oferiu als vostres clients?
Doncs oferim tot
el que té a veure amb marbres: cuines, banys, escales construcció,
façanes, làpides…
De fet, dins de Marbres Agustí hi ha
dos apartats: el de làpides i flors, del qual se n’encarrega la meva
mare, i el de mobles de cuines i de banys.

I amb quins materials treballeu?
Nosaltres toquem tots els materials
que estan al mercat, però sobretot disposem dels més acceptats a la
nostra zona, que són uns 150 en total.

Me’n podries dir un dels més sol·licitats?
Ui, és
molt difícil! Cada treball és un món diferent i depèn dels gustos de
cadascú. L’experiència ens diu que el que hem d’oferir al client és un
bon assessorament de la qualitat del material, explicant els seus pros i
els seus contres, i de la combinació de colors més adient, però,
evidentment, el client té l’ultima paraula.

Quina zona cobriu amb el vostre servei?
Cobrim l’Alt Empordà i el sud
de França, de Perpinyà fins a la Jonquera, tot i que els gustos són molt
diferents, perquè les cultures són també diferents.

Quins són els vostres clients potencials?
Treballem molt per a
constructors petits i per a particulars.

A més a més de comptar amb un complert equip de treballadors de més de
20 persones, també disposeu de la última tecnologia al servei de la
vostra feina. Fins a quin punt evoluciona aquest món?
Tot
evoluciona molt ràpid i, si vols mantenir-te a primera línia, estàs
obligat a estar al dia de la maquinària existent, a servir bé al client
i, sobretot, a complir.

Com està el panorama de la competència a la zona?
Saps quan
hi ha competència?, quan no hi ha feina, però considero que és quelcom
que existeix i que ha d’existir, perquè, si no, ens estancaríem.

Quin paper ha tingut el teu pare en el teu aprenentatge de l’ofici?
El
meu pare és una persona molt estricta amb el treball, però, a la vegada,
m’ha deixat un marge d’actuació bastant ampli. És a dir, que m’ha
orientat, però m’he deixat fer i equivocar-me.

Em podries dir alguna feina que hagueu realitzat de la qual n’estiguis
especialment orgullós?
Hem fet coses molt boniques, però res que
sigui públic, perquè no treballem per a empreses grans d’obres públiques.

Quina importància dones al marbre en la decoració d’una llar?
Jo
m’estimo la meva feina i m’agrada molt el marbre, tot i que a casa no ho
tinc tot de marbre, perquè no és del meu gust. Crec que és un material
que ha d’estar col·locat a llocs concrets perquè no resulti carregós: a
terra, a la cuina, al bany… A mi m’agrada estar envoltat de materials
naturals combinats: terres de marbre, portes de fusta…

En definitiva, quin diries que és el vostre objectiu com a empresa?
La
nostra empresa fa 36 anys que existeix i ha pujat bastant, però, sigui
com sigui, el nostre objectiu és utilitzar bé la maquinària de la qual
disposem i, per damunt de tot, complaure els nostres clients. En aquest
sentit, ens estimem més treballar menys i tenir els clients contents que
no intentar abarcar molt i que estiguin disgustats. Crec que això és el
que ens manté.

20 Mai 2005 - Posted by | Emprenedors

Encara no hi ha cap comentari.

Deixa un comentari

